„Amelyik otthonban zene szól, ott atya és fiú között szeretet honol, s ha a nép is zenél, harmónia uralkodik az emberek között.”
2018. szeptember 27., csütörtök
A TENGERÉSZGYALOGOS
Címkék:
A TENGERÉSZGYALOGOS,
film,
video
2018. szeptember 26., szerda
2018. szeptember 4., kedd
2018. július 25., szerda
Végítéletet idéző képek a görög tűzvészről
Címkék:
a,
görög,
idéző,
képek,
tűzvészről,
Végítéletet
2018. június 26., kedd
2018. június 16., szombat
Készülhet a kisföldalatti új szerelvényének prototípusa
A jelenlegi szerelvények prototípusa 1971-re készült el, talán ennek 50 éves évfordulójára elkészülhet az utód prototípusa is. Ezidáig a BKK az új járműtípus elvi előzetes típusengedélyét szerezte meg, ez képezi majd a járműkoncepció alapját, de a járműcsere közbeszerzését még nem írták ki. A pénz viszont már megvan az új prototípus kifejlesztésére: a BKK azt közölte, hogy a Nemzeti Kötöttpályás Cselekvési Terven (NKCsT) keresztül az új jármű prototípusának legyártásához a kormány ötmilliárd forintot biztosít.
Az NKCsT keretein belül jut további másfélmilliárd a fogaskerekű vasút új járművének fejlesztésére is, sőt, 2018 és 2020 között további 42 milliárdot szánnak a programban az állami vasúttársaság InterCity-kocsiparkjának bővítésére is. A kisföldalatti teljes járműparkjának cseréje szakértői becslés szerint elérheti a negyvenmilliárd forintot is, ami relatíve soknak tűnhet, tekintve, hogy korábban a francia Alstom 65 milliárdért gyártott a 2-es és a 4-es metróvonalra 170 új kocsit, az orosz Metrovagonmasnak pedig 69 milliárdot fizetett a főváros 222 metrókocsi komplett felújításáért. A földalatti esetében korábban felmerült a jelenlegi járművek újragyártásának lehetősége is, apróbb fejlesztésekkel. A FŐMTERV évekkel ezelőtti megvalósíthatósági tanulmánya szerint a jármű alapvetően negyvenéves technikai színvonalon való megépítése modernizált, módosított kivitelben akkori áron 947 millió forint plusz ÁFA lett volna szerelvényenként. Azóta azonban változott a koncepció, a vonalhosszabbítás kapacitásnövelést is kíván, ezt pedig csak új, hosszabb szerelvényekkel lehet elérni, a jelenlegi 161 férőhelyes szerelvények kapacitását jó negyedével, 200 főre kell növelni. Ennek egyetlen útja a hosszabb, az állomásokon az alagútba benyúló utastérrel és vezetőfülkével készülő első és hátsó kocsi kialakítása.
Az NKCsT keretein belül jut további másfélmilliárd a fogaskerekű vasút új járművének fejlesztésére is, sőt, 2018 és 2020 között további 42 milliárdot szánnak a programban az állami vasúttársaság InterCity-kocsiparkjának bővítésére is. A kisföldalatti teljes járműparkjának cseréje szakértői becslés szerint elérheti a negyvenmilliárd forintot is, ami relatíve soknak tűnhet, tekintve, hogy korábban a francia Alstom 65 milliárdért gyártott a 2-es és a 4-es metróvonalra 170 új kocsit, az orosz Metrovagonmasnak pedig 69 milliárdot fizetett a főváros 222 metrókocsi komplett felújításáért. A földalatti esetében korábban felmerült a jelenlegi járművek újragyártásának lehetősége is, apróbb fejlesztésekkel. A FŐMTERV évekkel ezelőtti megvalósíthatósági tanulmánya szerint a jármű alapvetően negyvenéves technikai színvonalon való megépítése modernizált, módosított kivitelben akkori áron 947 millió forint plusz ÁFA lett volna szerelvényenként. Azóta azonban változott a koncepció, a vonalhosszabbítás kapacitásnövelést is kíván, ezt pedig csak új, hosszabb szerelvényekkel lehet elérni, a jelenlegi 161 férőhelyes szerelvények kapacitását jó negyedével, 200 főre kell növelni. Ennek egyetlen útja a hosszabb, az állomásokon az alagútba benyúló utastérrel és vezetőfülkével készülő első és hátsó kocsi kialakítása.
Bár a belvárosi, Vigadó téri meghosszabbítás sok vitát váltott ki, ha megvalósul, az alacsony építésmód még egyszer kapóra jön: az Apáczai Csere János utca alatt húzódik ugyanis Pest másik nagy főgyűjtőcsatornája, melynek keresztezésekor ugyanazok a problémák merülhetnek majd fel, mint annak idején az Oktogonon.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk!
2018. május 10., csütörtök
Mesztegnyőnél közlekedik az ország egyik legszebb erdei kisvasútja
A festői vonalat közel száz éve a Hunyadi grófok építették: ekkor még gőzmozdonyok vontatták a rönkökkel és a közeli halastavak zsákmányával megrakott kocsikat. Később lóvontatású kocsik is járták a vonalakat, amelyeken idővel a személyszállítás is megkezdődött: a kis erdei falvak és puszták lakosai használták.
2018. május 5., szombat
Hétvégén nem jár a HÉV az Örs vezér teréről
A karbantartási munkák miatt a H8-as és a H9-es HÉV rövidített útvonalon, Cinkota és Gödöllő, illetve Cinkota és Csömör között közlekedik.
A menetrend május 5. és 6. között módosulhat.
Címkék:
bkk,
Budapest,
H8-as és a H9-es HÉV
Autóra borult egy tűzoltóautó Budapesten, egy halott
Csütörtök délután a XI. kerületi Nagyszőlős utcában vonultak a tűzoltók,amikor a vasúti felüljáró közelében egy emelőkosaras tűzoltóautó ráborult egy autóra.
A baleset körülményeit a rendőrség vizsgálja.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
-
Afrikai geseënde Paasfees Albán gëzuar Pashkë Arab فِصْح سعيد Baszk ondo izan Bazko garaian Bolgár честит Великден Kínai (K...
-
Va.POP-TARI TOP SLÁGERLISTA 1989 Aug 19, '12 9:49 AM for everyone 01 - Bevezetö montázs Sikerlista `89 02 - B...