2016. október 23., vasárnap

Plitvicei tavak télen

1. 1. nap - Budapest, Horvátország, Pilitvice Nemzeti Park
    Kora hajnalban, 05.00 órakor találkozunk Budapesten, a Műcsarnok mögötti buszparkolóban, indulás 05.15-kor. érkezünk a Piltvicei Nemzeti Park bejáratához. A nyári kirándulásokhoz hasonlóan, elsőként az egyik legnagyobb vízesés felé tartunk, ahol egy-két méter után lélegzetelállító kép tárul elénk. A befagyott alsó tavakra pillanthatunk, majd leereszkedve a magas vízesés fagyott jégoszlopainak csillogását csodálhatjuk meg. Ezután a folyásiránnyal szemben felfelé sétálunk az általában behavazott fapallókon. Több kisebb vízesést érintve jutunk el pihenőhelyünkhöz. Innen hosszabb erdei ösvényeken túrázunk a felső régióban lévő tavak mentén, újabb, a téli pompájukban tündöklő vízeséseket találva. Egy erdészeti úton térünk vissza kisbuszunkhoz, amivel a közeli szállásunkra utazunk.
    Túratáv: 10 km, menetidő: 4-5 óra

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.