Pasiknak előny, csajoknak hátrány

Nők részvételével nem végeztek ilyen kutatást, de több jel is arra mutat, hogy ha egy nő szeretné valamire vinni az életben, jobb, ha messzire kerüli a rózsaszínt ruhák és kütyük vonatkozásában is. A Grindstone című amerikai magazin például női cégvezetőket kérdezett arról, hogy miként vélekednek erről a színről, és többségük azon a véleményen volt, hogy a munkatársak nem adnak sokat olyan nő véleményére, aki rózsaszín holmikat visel. Érdekes módon nem elsősorban a ruhákat említették, hanem a mobiltelefont, laptopot és más kütyüket.
Egy nőknek készült karrier-tanácsadó oldal azt javasolja, hogy állásinterjún kerüljük a rózsaszínt, Sandy Dumont pedig egy könyvben foglalta össze színpszichológiával kapcsolatos kutatásait, melynek ezt a címet adta: Az erős nők nem viselnek rózsaszínt.
Le a rózsaszínnel!
Minden bizonnyal az lehet ennek az oka, hogy a rózsaszín azt a gyenge, dependens nőtípust szimbolizálja, amit az emancipációval igyekszünk magunk mögött hagyni. Ennek tudható be, hogy ez az árnyalat mindinkább egyenlővé válik a szexizmussal, és némi képzavarral élve az öntudatos, modern nők szemében maga a vörös posztó. 2009-ben például a Pinkstinks nevű brit csoport a gyermekkor pinkifikálásáa ellen emelte fel a szavát, és arra buzdította követőit, hogy bojkottálják azokat az üzleteket, melyek rózsaszín játékokat és ruhákat kínálnak a kislányoknak. A mozgalom mellé állt Bridget Prentice, az akkori igazságügy-miniszter is, aki szerint a rózsaszín termékek arra jók, hogy egy bizonyos irányba szocializálják a kislányokat szinte születésük pillanatától, hiszen a passzív és csinos rózsaszín a kislányok színe, míg a bátor és kalandvágyó világoskék a kisfiúké. Ennek pedig az lesz az eredménye, hogy egyre fiatalabb korban jelenik meg a nőknél a testképzavar, illetve a szépség nagyobb értéket képvisel, mint az értelem.
Az idei Roland Garroson is felbukkant a probléma, ugyanis azzal ünnepelték a nőnapot, hogy rózsaszín anyaggal vonták be a teniszpályákat, ami nem váltott ki osztatlan lelkesedést az ismét gyengébbiknek kezelt nem körében. Sokan úgy vélték ugyanis, hogy méltóbb módon is ki lehetett volna fejezni a nők iránti tiszteletet.

A kék a kedvenc szín
Egy 2003-as közvélemény-kutatás szerint a rózsaszín nem olyan népszerű a nők körében, mint ahogy a nőknek szánt termékeket ilyen színűre tervező gyártók hiszik. Az első helyen ugyanis mindkét nemnél a kék végzett. Ugyanígy bebizonyosodott az is, hogy a rózsaszínben pompázó csajos termékek egyáltalán nem a színük miatt népszerűek a célcsoport körében. Sokkal fontosabb ugyanis a kisebb méret és kisebb súly, ami megkönnyíti a használatot. A prioritások egyébként mindkét nemnél ugyanazok: ár, garancia és funkcionalitás. A szín pedig valahol a fontossági lista végén van.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.